fbpx
Бактерии в дизела?

КАКВИ ЩЕТИ МОГАТ ДА НАНЕСАТ И КАК ДА ГИ ПРЕДОТВРАТИМ?

Резервоарът на един дизелов автомобил е много благоприятно място за развитие на бактерии. Ако не се полагат грижи за премахването им, резултатът може да е образуване на гъста слуз в горивото, която да запуши системите, през които то преминава. Освен това е възможно и резервоара да ръждяса от вътре, което разбира се също влошава качеството на горивото.

Как се образуват бактериите в дизела?

Резервоарите за дизел играят съществена роля в нашето ежедневие, дори и да не го забелязваме. Изисква се качествена поддръжка по цялата верига – от производителя, през търговеца до крайния потребител.

Микроорганизмите в случая са гъбични образувания. Те използват дизела като основен източник на храна. Бензина съдържа олово и други елементи, които го правят неподходящ като среда за развитие на тези образувания. Обикновено те обитават почвите и са лесно преносими. В нормално състояние са безвредни, но при наличие на благоприятни условия много бързо започват да се размножават и да нанасят щети.

Какви са тези благоприятни условия? Има три основни фактора, водещи до развитието им:

  • наличието на вода
  • източник на храна (в случая дизел)
  • подходяща температура от 10 до 40 градуса

Кондензът, който може да се образува в резервоарите с дизел допринася за развитието на подобни бактерии и в горивната система. Най-често това става на дъното на резервоара.

В крайни случаи бактериите в горивото могат да имат вид на “гъст шоколадов крем” – големи образувания от тъмно-кафеникава слуз.

8  възможни последици от появата на бактерии в резервоара

  1. По-честа смяна на горивен филтър
  2. Нужда от почистване или подмяна на дюзи
  3. Бързо износване на някои части по двигателя – бактериите образуват окисляващи вторични вещества, които водят до образуване на ръжда и отлагания (затова е важно и маслото което се използва да има отлични миещи свойства)
  4. Повишен разход на масло заради износени пръстени
  5. Повишен разход на гориво (замърсеното гориво не изгаря достатъчно ефективно, затова системата компенсира, като вкарва повече гориво в двигателя)
  6. Промяна на цвета на горивото към тъмнокафеникав
  7. Миризма на старо, “изгнило” гориво (окисляващите вещества, които се появяват при наличие на бактерии издават специфична миризма)
  8. Силно изразен черен пушек от ауспуха (следствие на НЕ-пълно изгаряне на дизела)

КАК ДА СЕ ПРЕДПАЗИМ?

Най-добрия и ефективен начин за справяне с проблема е неговото предотвратяване!  Поддръжката се състои от три основни части.

  • Проверка на горивото
  • Прочистване на горивната система
  • Подобряване на горивото

Проверка на горивото

Проверката и периодичното тестване на проба от горивото се извършва от специфични лаборатории на ранно ниво и би следвало да се прави периодично от бензиностанциите.

Прочистване на горивната система

Най-лесният метод за предпазване от бактерии е като се сведе до минимум възможността да се образува кондензна вода в резервоара. В случаи на вече образувани бактерии се препоръчва възможно най-бързо да бъдат предприети мерки.

Има два подхода. Единият е отваряне и промивка на резервоара. Така обаче останалите части от системата ще останат непочистени. Другият е като се използва препарат за премахване на вода и прочистване на горивната система от наслагвания и бактерии.

Такъв продукт е Midland Fuel-Injector Cleaner + Water Remover

Подобряване на горивото

За да се предотврати из основи проблема с бактериите има вариант и да се прилагат добавки подобряващи качествата на дизеловото гориво.

Такъв продукт е Midland Diesel Fuel Treatment –  многократно тествана и изпитана добавка за дизел.

Резултатът и в двата случая е прецизност на цялата горивна система, оптимална работа на двигателя и спестени пари.

ОТКРИЙ РАЗЛИКИТЕ

Ето как изглежда дизел с бактерии и дизел след третиране с добавки като изброените по-горе:

 

 

show blocks helper

Цена

Тип масло

Вискозитет

Разфасовка

0