КАКВИ ЩЕТИ МОГАТ ДА НАНЕСАТ И КАК ДА ГИ ПРЕДОТВРАТИМ?
Резервоарът на един дизелов автомобил е много благоприятно място за развитие на бактерии. Ако не се полагат грижи за премахването им, резултатът може да е образуване на гъста слуз в горивото, която да запуши системите, през които то преминава. Освен това е възможно и резервоара да ръждяса от вътре, което разбира се също влошава качеството на горивото.
Как се образуват бактериите в дизела?
Резервоарите за дизел играят съществена роля в нашето ежедневие, дори и да не го забелязваме. Изисква се качествена поддръжка по цялата верига – от производителя, през търговеца до крайния потребител.
Микроорганизмите в случая са гъбични образувания. Те използват дизела като основен източник на храна. Бензина съдържа олово и други елементи, които го правят неподходящ като среда за развитие на тези образувания. Обикновено те обитават почвите и са лесно преносими. В нормално състояние са безвредни, но при наличие на благоприятни условия много бързо започват да се размножават и да нанасят щети.
Какви са тези благоприятни условия? Има три основни фактора, водещи до развитието им:
- наличието на вода
- източник на храна (в случая дизел)
- подходяща температура от 10 до 40 градуса
Кондензът, който може да се образува в резервоарите с дизел допринася за развитието на подобни бактерии и в горивната система. Най-често това става на дъното на резервоара.
В крайни случаи бактериите в горивото могат да имат вид на “гъст шоколадов крем” – големи образувания от тъмно-кафеникава слуз.
8 възможни последици от появата на бактерии в резервоара
- По-честа смяна на горивен филтър
- Нужда от почистване или подмяна на дюзи
- Бързо износване на някои части по двигателя – бактериите образуват окисляващи вторични вещества, които водят до образуване на ръжда и отлагания (затова е важно и маслото което се използва да има отлични миещи свойства)
- Повишен разход на масло заради износени пръстени
- Повишен разход на гориво (замърсеното гориво не изгаря достатъчно ефективно, затова системата компенсира, като вкарва повече гориво в двигателя)
- Промяна на цвета на горивото към тъмнокафеникав
- Миризма на старо, “изгнило” гориво (окисляващите вещества, които се появяват при наличие на бактерии издават специфична миризма)
- Силно изразен черен пушек от ауспуха (следствие на НЕ-пълно изгаряне на дизела)
КАК ДА СЕ ПРЕДПАЗИМ?
Най-добрия и ефективен начин за справяне с проблема е неговото предотвратяване! Поддръжката се състои от три основни части.
- Проверка на горивото
- Прочистване на горивната система
- Подобряване на горивото
Проверка на горивото
Проверката и периодичното тестване на проба от горивото се извършва от специфични лаборатории на ранно ниво и би следвало да се прави периодично от бензиностанциите.
Прочистване на горивната система
Най-лесният метод за предпазване от бактерии е като се сведе до минимум възможността да се образува кондензна вода в резервоара. В случаи на вече образувани бактерии се препоръчва възможно най-бързо да бъдат предприети мерки.
Има два подхода. Единият е отваряне и промивка на резервоара. Така обаче останалите части от системата ще останат непочистени. Другият е като се използва препарат за премахване на вода и прочистване на горивната система от наслагвания и бактерии.
Такъв продукт е Midland Fuel-Injector Cleaner + Water Remover
Подобряване на горивото
За да се предотврати из основи проблема с бактериите има вариант и да се прилагат добавки подобряващи качествата на дизеловото гориво.
Такъв продукт е Midland Diesel Fuel Treatment – многократно тествана и изпитана добавка за дизел.
Резултатът и в двата случая е прецизност на цялата горивна система, оптимална работа на двигателя и спестени пари.
ОТКРИЙ РАЗЛИКИТЕ
Ето как изглежда дизел с бактерии и дизел след третиране с добавки като изброените по-горе: