1. xW-xx = xW-xx
Заблуда: Всички масла с един и същ вискозитет са еднакви.
Грешно. Трябва да гледате спецификациите и одобренията. Нека за пример вземем две масла с вискозитет 5W-30.
Пример 1
СПЕЦИФИКАЦИИ/ОДОБРЕНИЯ
ACEA C2, C3 • API SN/CF • BMW Longlife-04 • Chrysler MS 11106, 6395 • FIAT 9.55535-G1, -S1, -S3 GM dexos 2/GM-LL-A-025/GM-LL-B-025 • IVECO 18-1811 S1, SC1 • MB Approval 229.52 • PSA B71 2290 Renault RN0700, RN0710 • VW 502 00/505 00
Пример 2
СПЕЦИФИКАЦИИ/ОДОБРЕНИЯ
ACEA A1/B1, A5/B5 • API SL/CF • Ford M2C913-D • Jaguar Land Rover STJLR.03.5003 • Renault RN0700
Има разлики нали? И двете масла са Midland, но с различни спецификации и одобрения. Това е така, защото производителите на автомобили имат различни изисквания за формулата на маслото – от какви базови масла и присадки и в какви пропорции да е направено то.
Проверявайте каква е спецификацията на маслото за вашия автомобил. Пише го в книжката. Можете да видите и тук: https://www.midland.ch/de/oil-finder
1. БУТИЛИРАНО vs. НАЛИВНО МАСЛО
Заблуда: Бутилираното масло е по-сигурно/качествено от наливното.
Разлика в качеството няма. Поне при нас. Когато се прави една партида масло от 5 – 10 – 20 тона, в зависимост от продукта се пълнят както малки разфасовки – 1/4 литра, така и по-големи 25/60/200 литра. Продукта е един и същ. При качествено съхранение на отворен варел (да е затворен отново с капачката или с помпа – за да не попадне нещо вътре) маслото от варел е също толкова сигурно колкото и бутилираното. Никой не си оставя и бутилката с масло без капачка, нали?
! Проблем от този тип може да има при некоректни търговци (които предлагат незнайни продукти в опаковка на доказани марки). Но ако пазарувате при такива хора то тогава може със същия успех да ви зарадват и с „качествени“ бутилирани масла. Помислете на кого се доверявате. 😊
2. ПОТЪМНЯЛО МАСЛО
Заблуда: Потъмнялото масло е некачествено и е за смяна (а съм изминал едва 2000 км…)
Освен да намалява триенето, да отнема топлината и още куп други неща, едно масло трябва и да почиства двигателя (ако са му сложени такива присадки разбира се…) Така че, когато видите че маслото ви е черно и сте още преди настъпване на времето за смяна (определени километри или една година от последната смяна) не се притеснявайте, а шофирайте смело. Друг е въпроса ако маслото е гъсто (подобно на течен шоколад) или се виждат нагари и сажди – накратко – ако има нещо неестествено във вида на маслото. Тогава вземете мерки възможно най-бързо и сменете маслото и филтъра.
Имаш въпроси относно смазочни продукти – масла, добавки, греси, антифриз? Свържи се с нас, ще отговорим с удоволствие!
Ако информацията ти е полезна, моля сподели я с приятелите си!