Midland ZDDP
Здравейте скъпи фенове!
Очаквайте скоро новия играч в отбора! Midland ZDDP – цинков бустер!
Това е добавка с много висока концентрация на ZDDP (Zinc Dialkyl Dithiophospate) – 12500 ppm. С нейна помощ съдържанието на цинк и фосфор в моторното масло може да се увеличи индивидуално за всеки автомобил. Вижте защо…
За кои автомобили е подходящ Midland Zinc Booster и къде изобщо не би трябвало да се използва?
За да отговорим на тези въпроси, трябва да погледнем към историята на развитието на двигателните масла. До края на 80-те години цинкът и фосфорът са важен компонент в тях. От една страна те служат за намаляване на износването на повдигачите, тъй като маслото е по-стабилно при натиск. От друга страна се използват за защита на маслото от окисляване.
През 90-те години обаче непрекъснато се увеличават изискванията по отношение на емисиите за отработени газове от новите превозни средства. За да постигнат предписаните стойности, автомобилните производители все по-често инсталират катализатори и по-късно филтри за твърди частици. Тъй като цинкът и фосфорът влияят негативно на тези системи за последващо третиране на отработените газове се разработват двигателни масла с по-малко ZDDP.
Въпреки че според указанията на API по-новите спецификации трябва да са обратно съвместими, много от по-старите автомобили показват повишено износване на повдигачите с модерните двигателни масла.
За да сведете до минимум това износване можете да използвате Midland Zinc Booster – така ще качите съдържанието на цинк и фосфор до това от „от 80-те години“.
Съдържанието на цинк в днешните SAPS масла със спецификация ACEA Ax / Bx обикновено е между 1000 и 1100 ppm, а при масла с нисък SAPS със спецификация на ACEA Cx между 800 и 900 ppm.
Добавянето на 10% Midland Zinc Booster към моторното масло увеличава съдържанието на цинк и фосфор приблизително с 1000 ppm. В двигател с капацитет 5 литра (при използване на пълно SAPS масло със съдържание на цинк около 1000 ppm), приблизително 250 мл. от добавката ще доведе до увеличение на съдържанието на цинк до 1575 ppm.
Тук повече не е по-добре: препоръчваме да не надвишавате стойността от 1600 ppm в моторното масло, тъй като твърде висока стойност атакува стоманата.
Важно!!! Повишеното съдържание на цинк и фосфор е вредно за катализатори и филтри за твърдите частици. Не използвайте Midland Zinc Booster в превозни средства със системи за последващо третиране на отработени газове, като каталитични конвертори и/или филтри за твърди частици.
Очаквайте скоро новия играч в отбора в секцията с добавки: https://2rich.eu/b3lz