fbpx
Защо едно съвременно моторно масло, дори и на по-висока цена в началото, е по-изгодно в крайна сметка?

Case study

Нека приемем че едно масло, например 10W-40, което е с остарели спецификации и одобрения (независимо от марката, стига наистина да съдържа това което е написано на етикета) е с 20 % по-евтино от друго масло, което е със съвременни такива. Количеството и за двете масла e едно и също – 4 литра. Пробега – 10 000 км. – отново един и същ.

Тогава как може това масло да бъде по-скъпо, щом е с 20% по-евтино?

Причина 1. Това което може да оскъпи по-евтиния продукт е употребата или „горенето“ на масло. Както при всичко друго технологиите в маслата се развиват и стават по-добри. Например за 10 000 км. пробег от съвременното масло ще бъдат долети 0,5 л., а от това с по-ниските параметри 1,5 л.

Причина 2. Има още един фактор, който влияе на крайната цена: употребата на гориво. С едно по-добро масло двигателя естествено ще работи по-добре и съответно ще харчи по-малко гориво. Дори и икономията на гориво да е само 1,5% – при среден разход от 7 л. на 100 км., това са 10,5 л.

Математиката: Когато към първоначалната цена на всяко от маслата добавим долятото масло и извадим спестените разходи за гориво се получава, че по-евтиното масло излиза с 20 лева по-скъпо от „по-скъпото“.

БОНУС: Eдно съвременно масло ще запази двигателя по-чист, ще увеличи мощността му и ще функционира по-дълго време без нужда от ремонт.

А спестените в примера пари са нищожни в сравнение с разходите за евентуален ремонт.

Народът го е казал – „Няма безплатен обяд“.

Aко имаш въпроси относно масла и други течности за МПС не се колебай да се свържеш с нас!

 

Филтри

Цена

Категории продукти

Тип масло

Вискозитет

Разфасовка