Темата „оригинално масло“ е доста коментирана, за всички по-известни марки МПС. Често имаме питания от клиенти къде се правят, не е ли по-добре да се кара с тях и защо в официални сервизи на съответната марка работят с друг вид масла, а не с „оригиналното масло“. А, и защо на капачката пише Castrol например…
Последните няколко такива въпроса бяха за масла брандирани с марката VW.
Къде се произвеждат? Имат ли специални присадки? Защо VW маслото от сега нататък ставало само 0W-30?
Нека споменем някои факти и всеки сам да си направи изводите…
- Къде се произвежда? Доколкото сме наясно (а смеем да твърдим че поне малко сме) специално Volkswagen, а и който и да било автомобилен концерн няма собствено производство на масло.
Има OEM, масла за първоначално вграждане от най-различни марки. При VW преди беше Castrol, сега до колкото знаем е Shell. Явно са предложи най-добрите условия, а при VW разбира се най-доброто е най-евтиното, което не винаги е the best…
(Ако някой знае къде е завода на Volkswagen за масла – няма проблем, нека сподели, ще го почерпим).
- Специални присадки при масла Volkswagen? В никое „оригинално масло“ няма някакви “тайнствени специални присадки”. Има си формула, който всеки уважаващ себе си производител на масло с достъп до качествени съставки (от свободния пазар) може да направи.
Повечето масла при VW са доста подобни, защото има само два пакета присадки – Lubrizol и Infineum (който не е наясно – това са двата най-големи производителя на присадки в света).
- 0W-30. Да, по-новите автомобили излизат с такъв тип масла, при други марки има и 0W-20 вискозитети, дори и при Volkswagen – със спецификацията 00/509.00. По тази тема също има тонове изписано мастило. Само ще споменем че производителите имат предписания за вискозитета имайки в предвид региона в който ще се карат автомобилите – студен, топъл климат и т.н. Освен вискозитета много по-важни са качествата на едно масло. Какво означава това?
Ето аналитичните данни на масло Midland, което е със спецификация 504.00/507.00 на VW.
Аналитични данни | Мерна единица | Стойност |
Вискозитет SAE | – | 5W-30 |
Цвят | – | кафяв |
Вискозитет при 40°C | cSt | 67 |
Вискозитет при 100°C | cSt | 11.7 |
Вискозитетен индекс | – | 171 |
Плътност при 15°C | kg/l | 0.848 |
Вискозитет при -30°C | mPa∙s | 5’950 |
NOACK [%] | – | 8.9 |
Съдържание на цинк | ppm | 880 |
Сулфатна пепел | g/100g | 0.8 |
ТБН | mg KOH/g | 8.9 |
Точка на замръзване | °C | -42 |
Пламна температура | °C | 230 |
Ако се окаже че новoто масло на VW 0W-30 има същите или подобни аналитични данни като старото VW 5W-30 масло (в което сме доста уверени) – ами, трябва си „промяна“, няма как…
И тук не ни разбирайте погрешно, със сигурност масло VW с доказан произход си е напълно ОК.
- Защо пише Castrol/Repsol на капачката? Може би стана ясно в т. 1 – който предлага най-добра оферта естествено се рекламира, в което няма нищо лошо. Бизнес. В скоро време може да видим и
ЕДНА ВМЕТКА. Абсолютно никой официален сервиз няма право да откаже да признае гаранцията на автомобила ви ако не е с масло VW за Volkswagen, BMW за BMW и т.н. и не може да ви задължи да карате с такива масла. Гаранцията е валидна, стига маслото да е официално признато от производителя. Ако отказа е писмен – води до отнемане на лиценз.