Основната причина за тази тенденция е проектирането на съвременните двигатели с по-малки допустими отклонения в конструктивен план с цел намаляване на разхода на гориво и вредни емисии.
Колкото по-рядко е едно масло, толкова по-лесно се постига циркулацията му. В известна степен това намалява и разхода на гориво и емисии (не е много, но все пак е нещо).
Може ли обаче маслото да стане безкрайно тънко, без да това да е опасно за двигателя? И обратно, какво ще стане, ако използваме много тънко масло в двигател, който не е проектиран за такова масло (независимо от състоянието на двигателя)?
Когато в двигател проектиран за по-тънко масло се използва по-гъсто има риск от натоварване на маслената помпа, а ако тя откаже – спира мазането на двигателя. Можете да се досетите какво се случва тогава.
Ако пък в двигател, който не е създаден за тънко масло, се използва такова също е грешка. Масленият филм е много тънък, това води до повишено натоварване, от което следва повишено износване… В крайна сметка може да стигне и до блокаж.
Най-добре е превозното средство да се кара с масло с такъв вискозитет, какъвто е предписан от производителя. Има го в книжката, може да се намери и на сайта на производителя.
За по-удобно можете да го проверите на сайта на Midland , ето ТУК